dimecres, 15 d’octubre de 2014

Avui ha estat el primer dia que hem contactat amb aquests éssers vius! Aquí els tenim:


Cucs de farina

Primer de tot, hem construit el nou hàbitat on viuràn aquestes setmanes. En un terrari de plàstic hem posat farina, troçets de poma, pa ratllat i fulles seques.

Mentres estàvem preparant tot això ens han vingut un munt de preguntes al cap que hem intentat respondre a dialogant entre nosaltres i contrastant les nostres opinions. Tots els ésses vius ens alimentem de matèria orgànica?


El seu nou hàbitat


Un cop construït aquest nou hàbitat ens hem adonat que els cucs de farina han de viure amb molt poca llum. En quin moment del dia no poden tenir llum? Si no ténen llum créixen tant com la resta d'éssers vius?


Mosques de la fruita

Seguidament hem passat d'un pot a un altre les mosques per tal de poder-les observar millor. Ha estat un procés laboriós i hem perdut a més d'una pel camí. A cada pot hem hagut de posar-hi paper i hem banyat el tap de cotó dels potets amb alcohol.


Avui hem descobert moltes coses!!! Preparar el terreny d'aquests animalons ha estat una tasca entretinguda que ens ha obert a un món ple de preguntes i d'incertesa.


Seguirem investigant!


Aquí teniu el vídeo que hem realitzat de la primera experiència viscuda, esperem que us permeti plantejar-vos noves preguntes!!


dimarts, 14 d’octubre de 2014

El nostre DIARI REFLEXIU

Benvinguts al nostre bloc! Al bloc de les mosques de la fruita i els cucs de farina!

Som la Patrícia Calvillo, la Martha Cortés, la Maria Risques i la Mireia Torrella, estudiants del grau d'Educació Primària a la universitat Blanquerna.


D'esquerra a dreta; Patrícia, Martha, Maria i Mireia.

Aquí hi trobareu l'observació que fem, setmana rere setmana, de les mosques de la fruita i els cucs de farina. El contacte directe amb aquests éssers vius. Volem compartir amb tots vosaltres el procés personal d'aproximació als nostres éssers vius i l'anirem elaborant a mesura que anem aprenent. 

Publicarem una entrada per setmana durant un mes i mig, el temps que durarà aquesta observació, amb un descans de tres setmanes que estarem de pràctiques a les escoles.

A més de l'observació, anotarem les preguntes en clau de mestre que ens plantegem i que ens ajudaran a observar més enllà de la simple descripció dels fets. També, us mostrarem les converses que haguem tingut i les posteriors conclusions.

El mestre ha d'acompanyar el procés. Ens volem posar a la pell del mestre que condueix aquestes experiències. Les preguntes que planteja l'educador tenen un paper principal, i és en aquest bloc on intentarem mostrar la importància de formular-se preguntes en clau de mestre. No s'ha d'oblidar que han de ser fàcils de contestar i a partir d'elles, anar reconduint l'observació i l'experimentació. Intentarem, com a mestres, reorientar les preguntes a fets investigables, que els infants els puguin entendre.

Pretenem que aquest bloc sigui el motor de la recerca d'allò que ens inquieta saber, el motor de les nostres curiositats.

Intentarem enfocar-ho des d'una vessant constructivista, on la motivació i l'interés siguin el que ens faci experimentar per poder aprofundir en els coneixements, ja que sempre s'ha de partir de l'inquietud, l'interès i la motivació de l'alumne.


Tenir un ésser viu a l'aula, en el nostre cas; mosques de la fruita i cucs de farina, ens convida a interrograr-nos, a conversar entre nosaltres... 

Les preguntes que ens anirem formulant, amb la posterior conversa, seran el motor de la nostra observació, i a partir d'elles, anirem aprenent ciències.


Cucs de farina.
Mosques de la fruita.


Esperem que gaudiu del bloc i que us aporti tant com a nosaltres!





Patrícia Calvillo, Martha Cortés, Maria Risques i Mireia Torrella.
Alumnes de 3er del Grau d'Educació Primària a Blanquerna, URL.